Saturday, April 21, 2012

ALHAMDULILLAH

Alhamdulillah selamat sampai ke Irbid hampir pukul 12.00 malam. Walaupun jadual sampai yang sepatutnya adalah lebih awal lagi. Namun begitu, program julung kali yang diadakan ini sangat menarik dan tidak juga meletihkan walaupun terpaksa melalui perjalanan yang sangat panjang. Mungkin disebabkan makanan yang disediakan terlalu banyak dan aku antara tukang penghabis makanan tersebut. Masih teringat halawiyat yang harganya agak mahal itu, aku makan banyak sangat sebab budak lain tak berapa minat. Memang rezeki la. Rasa berbaloi la pergi sebab dapat makan banyak-banyak macam tu. Tambang 10 dinar tu rasa macam biasa-biasa je.

Hampir sepanjang perjalanan adalah waktu tidurku. selebihnya waktu makan apabila terjaga daripada tidur. Patutlah tak letih sangat. Lepas tu setiap masa juga aku on off internet bundle aku. mana lah tahu ade sesiapa yang akan hantar mesej, hilang rasa letih kalau tiba-tiba ada mesej masuk. hehe. Nak on terus takut bateri habis. 

Perjalanan pulang pun ada makanan. Duit lebih tambang bas tu digunakan untuk beli makanan dan minuman. Aku pun makan la sekenyang-kenyangnya walaupun sebelum tu perut ni da penuh dengan makanan-makanan laut dan minuman-minuman jus yang murah dan sangat sedap. Ada kawan kirim jus tapi tak dapat la nak belikan, dikhuatiri basi. Memang tidur dengan lena la dalam koster tu. Berapa kali juga terjaga dari tidur, tapi yang seronoknya, kali terakhir jaga, aku sudah berada di Irbid. Alhamdulillah sangat-sangat sebab sampai tanpa ada kejadian yang menakutkan.

Kali pertama aku pergi Aqabah pastu belanja sikit dan jimat nak mampus. Tak beli pun kacang, coklat atau apa-apa yang biasa aku beli. Sory la kawan-kawan kat rumah sebab tak bawa balik apa-apa rezeki untuk korang. Tak ada rezeki la tu. Habis 16 Jd je termasuk tambang bas.  Aku bawa 12Jd je, macam mana ada lebih duit ni. huhu. Pinjam duit kawan la maksudnya. Pinjam 10 untuk bayarkan tambang. malunya. haha. Aku pulang Irbid dengan membawa pulang 6Jd. Tak sangka pula pinjam kanvas dengan permai kena bayar 5Jd. Kena juga keluar duit aku. Tak apalah nanti boleh claim semula.

Hari ini dalam sejarah.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan