Saturday, April 14, 2012

BELIAU DATANG

     "ustaz akan datang ke irbid hari sabtu depan, ustaz mahukan persiapan daripada kamu semua, kamu semua jangan risau kerana kita ada peruntukan makan yang sangat banyak untuk kamu semua, lebih kurang 7 jd untuk seorang, kamu semua warga ikip di jordan gembira ke tak dengan khabar gembira ini?, jadi sediakan tempat yang sesuai dan makanan yang lazat-lazat tau" pesan ustaz Rashimi kepada saudara Hazim sebagai wakil pengurusan bagi pihak IKIP.

     "ustaz jangan risau mengenai pengurusan di sini, kami akan menguruskan dengan baik dan sempurna, InsyaAllah. kami telah menempah nasi arab melimpah untuk warga ikip semua iaitu seramai 64 orang terdiri daripada senior tahun 4 dan junior tahun 3. selain itu kami turut membeli kek Gourmet sebanyak 3 biji, untuk pengetahuan ustaz, kek ini adalah kek yang tersedap sekali di Irbid ini. manakala 3 biji kek lagi daripada Mango, turut tersenarai sebagai kek tersedap dan paling laris di Irbid. tidak lupa juga kek buatan tangan daripada warga Irbid sendiri sebanyak 3 biji iaitu cheese kek. makanan sampingan lain ustaz akan lihat sendiri di program tersebut nanti".

     "terima kasih Hazim kerana telah mengendalikan program delegasi IKIP ini sebaik itu. ustaz sangat berharap program tersebut berjalan dengan lancar. ustaz juga mahu kamu semua memakai pakaian yang lengkap tau kerana kita ada tetamu dan juga orang besar dalam IKIP".

     "siapa dia ustaz? saya pesan kepada pelajar IKIP semua pakai pakaian biasa sahaja".

     "aisssshhhh kamu ni, kalau saya sahaja datang kamu tidak mahu pakai formal la?hehe...Encik Amri juga akan datang ke sini, selebihnya 3 orang lagi kamu akan tahu semasa program nanti, pakai smart-smart tau, tunjukkan kredibiliti kamu semua sebagai pelajar ekonomi yang mempunyai minda kelas pertama".

     "baik ustaz. ustaz jangan risau, saya akan pastikan semua itu dipatuhi oleh pelajar IKIP semua".

     pada pukul 1.30 petang semua pelajar IKIP bergerak menuju ke dewan mujamma' Naqabat yang terletak berhampiran bab Syimali Universiti Yarmouk. program tersebut akan bermula pada pukul 2 petang. sepertinya mereka semua tidak sabar lagi untuk berjumpa guru mereka yang telah banyak mengajar dan mendidik mereka semasa mereka semua berada di IKIP selama 2 tahun.

     baru sahaja hujung tahun lepas kedatangan Ustaz Rashimi ke bumi Urdun ini tetapi dirasakan sangat lama, dan alhamdulillah beliau kembali lagi kesini untuk menjenguk dan mendengar masalah-masalah yang dialami pelajar IKIP disini disamping melakukan kerja yang telah diamanahkan pihak IKIP.

     program bermula.

     program bermula agak lewat sedikit kerana kelewatan kehadiran delegasi yang bertolak dari Amman. namun kehadiran delegasi disambut dengan meriah oleh pelajar-pelajar IKIP. musik yang dimainkan oleh saudara sahdan memeriahkan lagi majlis tersebut.

     bersalaman dengan ustaz Rashimi, encik Amri dan Professor Mesut Idriz.

     pengerusi majlis mengambil tempat di pentas sambil mengalu-alukan kedatangan tetamu istimewa tersebut.

     ucapan wakil pelajar IKIP, ucapan ustaz Rashimi, dan seterusnya ucapan vice president Puan Aisyah.

     makan-makan dan bersurai.

     sesi berfoto bersama delegasi.

     aku sudah penat, aku mahu rehat. selamat malam semua.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan