Sunday, April 22, 2012

TERIMA KASIH

PINDAH RUMAH

Semalam kami membantu 2 orang akhowat yang pindah ke rumah baru. Tak sangka banyak juga barang mereka berdua ni walaupun tinggal 2 orang sahaja. Penuh dan padat pickup yang berharga 10JD tu. Padan muka pakcik arab tu terpaksa tunggu sejam lebih untuk kami semua menurunkan barang-barang daripada tingkat 5 dan menyusun dengan baik barang-barang tersebut didalam pickup. Sesuailah dengan harga yang diletakkan yang kelihatan agak mahal dan sememangnya mahal.

Dekat sahaja mereka berdua ni pindah. Tidak sampai pun setengah kilometer. Alhamdulillah rumah yang mereka pindah itu tingkat satu bawah tanah. Sekejap je proses menurunkan barang dan memasukkannya kedalam rumah tersebut. Tidak sampai setengah jam semua kerja selesai.

SERABUT

Mereka ni tidak selesa dengan layanan puan rumah tersebut disamping masalah-masalah lain menyebabkan mereka ini pindah. Sepatutnya segala kos penyelenggaraan rumah mestilah ditanggung oleh puan rumah tersebut tetapi sebaliknya. Puan rumah tersebut meminta kos yang tidak munasabah diatas kerosakan yang bukan dilakukan oleh mereka. memang serabut kan? Ingatkan pak cik arab je yang serabut, mak cik arab pun sama. ishhh2x.

DALE'

Solat maghrib bersama kawan-kawan di rumah baru akhowat tersebut. Tak sangka dapat rasmikan bilik air, karpet baru, dan solat jemaah pertama di situ. Itu semua sementara menunggu mereka pulang daripada membeli sesuatu. Sambil-sambil tu juga kami memasang katil-katil dan kemas-kemas la sikit. Suka tengok rumah yang cantik macam tu.

Semasa kami solat, mereka berdua tu pulang dan mengetuk-ngetuk pintu rumah. Imam pun apa lagi, memang mempercepatkan solat la. Buka sahaja pintu. Waaaau dale' la. Pertama kali tolong orang pindah rumah dapat makan dale'. Sebelum ni adalah makan nasi sekali tapi yang tu sebab memang banyak giler barangnya. Tapi yang ni angkat dah la sikit, tapi makan dale'. Kamsamida, gracias. Hehe.

ACCIDENT YANG PELIK

Malam tadi semasa aku dalam perjalanan untuk memurokib seseorang, ternampaklah kejadian yang pelik ini. Ada sebuah kereta ni parking tengah jalan. Mungkin driver dia keluar dan berorak tepi jalan sambil pintu kereta terbuka. Aku melalui mereka. Semasa aku dah berjalan kedepan sikit, aku toleh belakang sebab dengar orang bising. Waaaa kereta terundur sendiri. Pintu kereta yang terbuka tu terlanggar sebuah kereta disebelah kiri dan kereta tersebut terundur lagi dan melanggar sebuah kereta yang parking disebelah kanan. Akhirnya kereta yang terundur itu dapat dihentikan. Kelakar. Pintu sudah rosak dan tidak boleh ditutup. Berapa agaknya ganti rugi yang dia kena bayar.

KELAS

Sekejap lagi kelas akan bermula. Aku belum siap-siap lagi. Baiklah, aku mahu bersiap dan pergi ke kelas tepat pada waktunya. Hehe.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan