Monday, April 16, 2012

MUROKIB CINTA 3


       Umar al-Haqq berehat berseorangan di biliknya. Usai solat isyak di masjid sebentar tadi, dia terus pulang dan menolak pelawaan sahabatnya untuk menjamu selera di restoran Hadramaut. Hanya berbaring di atas katil miliknya. Sungguh penat kerana hari ini dia mempunyai 4 kuliah, sejam setengah setiap kelas.

     Dia mengambil buku nota yang tertulis sebuah lagu didalamnya. Sempat dia menulis lagu tersebut buat Najwa Imtiyaz ketika dia berada di dalam kelas ulum askari. Salah satu kelas yang sangat membosankan.

     Membaca setiap baris lagu tersebut sambil tersenyum kelakar kerana dia bukanlah mahir mengubah lagu. Memelodikan lagu tersebut.

JAWAPAN

Telah aku luahkan semua
Segala isi hatiku pada dia
Setelah ku tanya pada Dia
Dalam tiap doaku padaNya

Apabila hati ini sentiasa merayu
Supaya diisi dengan hatimu
Walaupun ku perlu usaha dan menunggu
Aku akan terus mencuri hatimu

Aku sungguh mencintaimu
Akan ku tunggu jawapanmu
Untuk memiliki dirimu
Sepanjang hidupku

Ohhh jawapan cinta
Yang positif kata-kata
Saat aku tahu jawapanmu
Terus aku ingin melamar dirimu

Ya Tuhan tolonglah diriku
Bukakanlah pintu hatinya
Untukku hambamu
Kerana aku hanya harapkan dia
Menjadi seorang isteri.

     “ni kalau orang baca pasti mereka kata aku jiwang karat, haha” ketawa Umar al-Haqq seorangan.

     “sejak aku suka si najwa ni, berbungalah pula hati ni. Patutlah Hilal Asyraf tu mampu membuat banyak cerita, salah satunya dia dalam fatrah pertunangan, dah nak berkahwin pun, mesti hati dia sedang berbunga-bunga, mesti juga banyak idea datang mencurah-curah. Aku pun nak buat cerita yang menarik macam dia juga la. Hati aku pun sedang berbunga juga”. Berbisik Umar al-Haqq di fikirannya.

1 comment:

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan