Saturday, September 29, 2012

AKU takde IDEA

Bermain bersama kanak-kanak ribena. Kadang-kadang seronok kadang-kadang pening kepala. Layan kan saja perangai budak-budak ni. Kalau ada sesuatu peristiwa yang berlaku kita selitkan la dengan nasihat yang berguna supaya ada juga pengisisan buat mereka. Walaupun mungkin mereka tidak ingat apa yang kita katakan tapi saya percaya kanak-kanak ni mudah untuk mengikut apa yang mereka lihat dan dengar. Sebab tu jangan bercakap yang bukan-bukan dengan mereka, pasti mereka mengikut sampai susah untuk nasihat mereka jangan berkata perkara yang tak baik tersebut.

Sekarang ni kanak-kanak tersebut tengah bising di sekeliling kepala saya. Tak mengapalah, tenang sahaja. Rasa kalau dapat sabar dengan keadaan ini insyaAllah bila dah ada anak nanti kita boleh kawal perasaan kalau anak kita menangis atau membuat bisisng. Biasalah kan perangai budak-budak, kalau tak aktif nanti lembab pula budak tersebut.

Tengah bising-bising macam ni memang idea hilang dan tak dapat nak concentrate untuk menulis. sebab tu orang kalau nak tulis perkara-perkara berat mestilah mencari tempat-tempat yang tenang.

Pehhh memang dah tak boleh untuk sambung tulis lagi, lepas ni bila dapat peluang menulis di tempat tenang pasti saya perlu manfaatkan.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan