Friday, February 10, 2012

hari jumaat

    sudah seminggu sesi kelas bermula. cepat je berlalu seminggu ni. macam-macam perkara sudah berlaku. kebanyakan kelas-kelas aku sudah tidak sama lagi dengan kawan-kawan yang lain kecuali seorang sahaja yang sama daripada dahulu lagi.

    umur aku pun sudah 21 tahun 10 hari. da 10 hari berlalu hari lahir aku. hari lahir ini banyak dapat hadiah. terima kasih sahabat-sahabat. ada sahabat arab pun turut memberi hadiah. seronok. ada juga yang buatkan kek dan makanan. memang sangat sedap. ini kali terakhir aku sambut hari lahir di jordan. lepas ini mungkin tak dapat nak bersama-sama kawan-kawan macam ni lagi.

    dalam seminggu ni juga galaxy aku rosak setelah cubaan untuk meng'upgrade'. lepas tu terus tak boleh berfungsi. terpaksa dihantar ke kedai untuk diformat. habis semua hilang. nombor telefon semua hilang juga kecuali tinggal sedikit yang di 'save' didalam kad sim. yang penting duit aku juga melayang 10 dinar. sedih juga rasa sebab buat masa sekarang 10 dinar tu sangat berharga.

    'housemate' semua dah ada. seronok juga semua da pulang. yang terakhir pulang semalam dari malaysia. nampaknya telah membeli handphone baru. ramai betul kawan-kawan yang dah tukar gadget. aku bila lagi? aku dah ada galaxy ni cukuplah. ingatkan rosak haritu nak beli yang baru, nasib baiklah sudah 'okey'.

    tadi aku solat jumaat atas tangga. kelakar rasanya. nasib baiklah ada tempat nak solat. hujan tadi, sebab tula tak muat masjid tu. muat-muat je tangga tu untuk aku. imam buat qunut nazilah tadi. doakan orang syiria yang sekarang ni teruk kena bunuh dengan presiden mereka. kenapalah tiada hati perut betul presiden mereka ni. sudah beratus-ratus yang meninggal. aku hanya mampu berdoa semoga rakyat syiria dilindungi daripada kekejaman basyar asad. ya Allah bantu mereka.

    selamat hari jumaat lah kawan-kawan semua. manfaat kan baki-baki hari anda.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan