Tuesday, February 21, 2012

aku ingat itu

     "hidup untuk memberi sebanyaknya, bukan untuk menerima sebanyaknya"

kata-kata yang sungguh memberi semangat kepada aku untuk belajar bersungguh-sungguh supaya hidup aku nanti aku dapat memberi sumbangan sebanyaknya kepada masyarakat malah bukan sebaliknya dengan hanya menerima daripada masyarakat sahaja.

peluang yang aku ada ini mestilah aku gunakan sebaiknya bukan mensia-siakan begitu sahaja. berapa ramai orang di luar sana yang tidak mempunyai peluang seperti aku. demikian aku perlu memanfaatkan semaksima mungkin peluang ini supaya aku nanti dapat memberi peluang kepada masyarakat untuk bangkit dan berjaya.

aku harus bangun dari terlena supaya masyarakat akan datang dapat terus bangkit dan meneruskan perjuangan memajukan diri mereka. aku perlu memotivasikan diri aku untuk berjaya supaya masyarakat dapat merasai motivasi itu juga dan seterusnya mereka juga turut berjaya.

aku ingin mencurahkan sebanyak mungkin ilmu yang aku ada ini untuk kalian semua. supaya kita sama-sama menjadi bangsa yang maju. umat islam yang unggul. yang mempunyai mentaliti kelas pertama. minda yang maju dan mampu bersaing dengan bangsa-bangsa lain di muka bumi ini.

aku tidak mahu kita hanya berharap dan sentiasa meminta belas-kasihan daripada orang lain. cukup la hari ini kita meminta-minta dan esok kita tidak ulanginya lagi bahkan kita mampu memberi kepada orang lain yang meminta.

sematkanlah kata-kata ini didalam jiwa kalian supaya kita sama-sama pergi kehadapan dan jangan sesekali menoleh kebelakang. kita adalah insan yang mampu melakukan perubahan. hidup anda untuk memberi sebanyaknya bukan untuk menerima sebanyaknya.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan