Tuesday, February 7, 2012

banyaknya ilmu

    banyak betul ilmu dalam dunia ni, rasa tak sempat nak buat benda lain da. antaranya ialah ilmu agama la.

    saya nak beritahu ni ialah ilmu dalam internet ni banyak sangat. jadi gunalah sebaiknya. macam-macam ada. macam-macam ulama ada. pandai-pandai la pilih dan fikir. lepas tu jangan la dengar satu jenis orang je. dengar dari banyak mulut ulama supaya minda kita lebih terbuka. lepas tu baru menilai. menilai dari segi hujah dan dalil yang disampaikan.

    dalam facebook ni banyak ilmu dalamnya. tak salah pun main facebook. ambil ilmu daripadanya dan maklumat-maklumat yang bermanfaat. banyak page-page ulama dan ilmu yang sangat bermanfaat untuk di 'like'. rajin-rajin la cari page yang ada manfaat dan tak payahlah cari yang tak bermanfaat.

    ilmu yang biasa orang cari ialah dari youtube la. macam-macam ilmu ada. tafsir, hadis, feqah. semua ada. nak tak nak je yang tiggal kat diri kita. tapi banyak juga ilmu yang salah daripada youtube ni. sebab tu perlu dengar dari banyak pihak. jangan taksub pada satu-satu orang je. taksub ni paling teruk apabila orang yang dia dengar tu cakap salah dia tetap membetulkan.

    google la apa-apa maklumat yang anda ingin tahu. biasanya pasti akan ada maklumat tu. jadi guna la sebaiknya.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan