Tuesday, May 15, 2012

Saat Bersama Dia


Inilah syeikh Ma'mun yang sangat saya kasihi. Seorang yang sangat baik hati dan sempoi. Seronok belajar madah al-Quran dengan beliau. Tinggi pun lebih kurang je. Nampak sangat kami sangat serasi. Hehe. Sekarang saya masih lagi tidak menghabiskan hafalan dengan beliau. Susah juga nak habiskan semua hafalan ni. Nasib baiklah beliau memberi lagi peluang untuk menghafal. InsyaAllah saya tidak akan menghampakan syeikh kesayangan saya ini.

Tinggal berapa hari sahaja lagi imtihan niha'e akan berakhir. Rasa gembira, sedih dan macam-macam rasa telah menghantui dan merasuk jiwa saya ini. Rasa mahu sambung di Jordan juga ada. Tapi kos belajar disini terlalu mahal. Rasa takut pon ada sebab risau sangat tak lulus, tapi saya kan positif, saya akan lulus. InsyaAllah. Mengharapkan doa daripada kalian semua.

Saya berharap hafalan ini akan terus berkekalan dan berdoa semoga Allah sentiasa memberi kerajinan untuk menghafal dan mengulang hafalan. Jasa syeikh Ma'mun tidak akan dilupakan, lebih-lebih lagi senyuman yang menyejukkan hati itu. Saya harap juga kawan-kawan saya semua tidak menghampakan harapan beliau yang sangat tinggi terhadap kita semua.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan