Tuesday, May 22, 2012

Hanya Allah Sahaja Yang Tahu


Ya Allah seronoknya orang dah habis exam. Aku pun sudah habis exam juga, tapi kenapa tidak seseronok mereka semua tu. Usaha aku mungkin tidak cukup untuk menjawab exam sebentar tadi sehingga banyak soalan yanag aku tidak mampu untuk menjawabnya. Terasa seribu kekesalan kerana menamatkan exam dengan kesedihan sebegitu. Aku sepatutnya sedang melompat-lompat keriangan tapi sekarang hanya mampu terbaring kehampaan. Hanya Allah sahaja yang mampu menilai kehampaan ini. Sekarang hanya mampu berdoa supaya aku mendapat keputusan terbaik untuk exam tersebut.

Alhamdulillah Allah gantikan juga kesedihan itu dengan kegembiraan. Sebelum exam tersebut tersebar berita yang keputusan istidraki bahasa arab telah keluar, Allah sahaja yang tahu betapa debarnya hati ini dan masih tidak sanggup untuk melihat keputusan itu. Itu membuatkan aku tidak tenang untuk menjawab exam tersebut. Tambah lagi istidraki tersebut banyak mengecewakan kami dengan soalan-soalan yang susah dan pelik. Alhamdulillah aku najih. Gembiranya. Sekarang risau pada exam sebentar tadi pula.

Ingatkan hari ini dapat peluang jumpa beliau, tapi beliau sibuk. Tidak mengapalah kerana aku masih ada waktu lain lagi. Tenang tenang.

Apa yang penting aku sudah habis exam, aku kena fikir apa yang aku perlu cukupkan pada diri aku sebelum aku pulang nanti. Dan kamu semua pun patut fikirkan juga, nanti tidaklah membazir masa dengan perkara yang tidak berfaedah. Selamat bercuti.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan