Thursday, May 3, 2012

KENANGAN


Tuk...tuk...tuk...

"maliz, maliz, maliz.....ana Saadon. Iftaf al-bab". Jerit penjaga bangunan Umar Mukhtar sambil mengetuk-ngetuk pintu rumah kami yang berada di aras tiga bersebelahan dengan kedai runcit Paradise. Berulang-ulang kali diketuk dan memanggil-manggil penghuni rumah yang ibarat kosong tanpa sesiapa. Sudah 3 hari penjaga tersebut datang ke rumah kami tapi tidak diendahkan oleh kami semua. Apabila penjaga itu datang, kami semua membuat seakan-akan tidak mendengarnya dan membiarkan dia pergi begitu sahaja. Rasa seperti lari daripada Along.

Hakikatnya kami masih menunggu duit yayasan yang belum sampai lagi. Masing-masing sudah kesempitan, hanya cukup untuk makan sahaja.

"Sabar la Saadon, ni kali terakhir kami buat perangai macam ni, minta maaf banyak-banyak. Tidak ada niat jahat pon kami semua buat macam ni".

Semasa aku hendak ke rumah kawan yang berhampiran, terserempak pula dengan si Saadon. Terus dia tanya aku duduk di aras mana. Tak tahu nak jawab apa pada dia. Hanya mampu mengangguk dan menggeleng. Tapi rasa macam dah menipu dia pula. Aduiiii. Sorry Encik Saadon.

InsyaAllah malam ni akan bergerak pergi ke Aqabah. Risau seribu kali risau untuk perjalanan yang jauh ini. Berharap program ini diberi rahmat dan perlindungan daripada Allah Azza Wajal. Diberkati dan diberi ganjaran kepada kami semua. InsyaAllah.

Masih ada hajat yang belum tercapai untuk memberi sesuatu kepada seorang rakan. Harap dia berkenan dengan pemberian yang tidak seberapa ini. Semoga boleh dijadikan kenang-kenangan.

Rasa senang sekali menjadi pengarah program kali ini kerana memperoleh AJK yang rajin bekerja dan tidak menyusahkan pengarah. Memang mantap mereka semua ni bekerja. Sangat berharap program Family Day pada pagi esok berjalan dengan lancar seperti yang telah dirancang.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan