Tuesday, January 15, 2013

Syukur dan Terus Bersyukur


Alhamdulillah selesai sahaja exam subjek-subjek master di UM. Alhamdulillah juga dapat bekerja sebagai research assistant kepada dr Kamaruzzaman. memang sangat tidak sangka dapat bekerja walaupun hanya sementara tapi dapat melihat suasana dunia akademik. dapat bergaul dengan para ilmuan di um ni. dapat menambahkan ilmu apabila sering bersama para doktor.

sekarang sedang menunggu dr yang sibuk dengan viva. terpaksalah tunggu diluar office dr. memang bosan kalau tiada kerja yang hendak dibuat. semalam memang penat sikit menyiapkan dokumen attenden yang banyak perlu ditukar tarikh dan sebagainya. hari ni da setel semua tu, jadi da tak tahu nak buat apa. kena tunggu dr bagi arahan seterusnya la. sekarang dr kata kerja belum banyak lagi sebab dr belum start research lagi. nanti kalau dah start tak tahu lah kan macam mana sibuknya.

sahaja selesai buat kerja sedikit tadi iaitu masukkan nama pelajar dengan markahnya. sekarang sudah boring semula. harap semangat bekerja ini terus ada dalam diri ini supaya kau tak makan hasil yang tak berkat. insyaAllah.

bersama islah iaitu sahabat daripada aceh. macam muka pelakon sinetron kan.
kawan-kawan indonesia rata-rata akan pulang ke negara mereka. mereka tak dapat dinafikan sangat peramah dan baik, seronok kawan dengan mereka. lebih-lebih lagi mereka daripada aceh. walaupun mereka telah berumur tetapi perangai mereka yang boleh masuk dengan orang muda seperti aku ini sangat menyeronokkan. insyaAllah kalau ada peluang mahu terbang ke aceh untuk berjumpa kawan-kawan disana.

perut sudah sangat lapar, menunggu hazim menyiapkan form kerja nya. cepat la sikit. perut dah lapar sangat ni. tadi dr tanya, dah sarapan ke belum, sebab waktu sudah hampir tengah hari kan. lepas tu aku jawab makan tengah hari terus. saving betul kata dr. biasalah kan hidup membujang dan kerja biasa-biasa ini perlukan saving. kalau tak memang tak terbayar la sewa rumah dengan internet bagai tu. banyak ongkos nya.

k nak pergi makan dululah. bye2.

1 comment:

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan