Friday, June 15, 2012

Hari Jumaat


Hari ini hari jumaat. Sekarang saya sedang menunggu azan solat jumaat. Memang kebiasaan disini pelajar akan pergi selepas azan. Hehe kantoi. Kalau pergi awal nanti mengantuk. Alasan la tu. Hari ini juga hati saya semakin tenang, berlalunya hari membuatkan kita dapat menerima suatu ketentuan. Walaupun jauh disudut hati, masih menaruh sedikit harapan dan doa. InsyaAllah. Azan dah berkumandang. Terpaksalah saya mengakhiri tulisan jumaat saya pada hari ini. Jom kita para syabab pergi menunaikan solat jumaat. Sebenarnya saya sampai sekarang tak faham sangat khutbah arab disini. (malu-malu).



Sejam kemudian...


Dah balik daripada solat jumaat. Betul la saya masih tak faham apa yang khatib cakap tadi. Laju dia cakap. Ada dengar masjidil haram, masjid nabawi dan masjid aqsa sahaja. Budak kecil pun faham kalau dengar nama ni. Huhu. Berapa tahun lagi agak-agak boleh faham betul-betul bahasa arab ni. InsyaAllah belajar mesti diteruskan.

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan