Thursday, December 29, 2011

study study study

6 persoalan kenapa anda perlu study...

1- anda adalah harapan keluarga anda. jika anda tidak berjaya, keluarga anda akan sangat hampa dan anda telah pun menghampakan mereka semua. anda anak yang tidak mengenang jasa orang tua anda. penyelesaian daripada itu anda sangat-sangat perlu untuk STUDY.

2- anda mesti inginkan kejayaan. kejayaan tidak datang dengan sendiri atau diberi dengan percuma. anda perlu mencari kejayaan. hanya dengan STUDY anda akan mengecapi segenap kejayaan.

3- anda mendapat tajaan. anda telah diamanahkan untuk berjaya. anda dihantar belajar untuk menjadi aset negara bukan liabiliti negara. anda sangat-sangat perlu berjaya untuk menyahut amanah yang anda telah pikul sejak anda telah menyetujui kontrak dengan pihak penaja. anda hanya perlu STUDY.

4- malu apabila anda mendapat result yang tidak bagus. apa yang anda perlu lakukan ialah STUDY sahaja. study dengan cara yang betul. study semua bukan tebuk-tebuk sahaja. study awal bukan study di ambang peperiksaan sahaja.

5- hidup perlukan pengatahuan. kaya seseorang adalah disebabkan pengetahuannya. pengetahuan hanya akan didapati apabila anda study sahaja. anda perlu STUDY. anda tidak akan berasa rugi dengan ilmu yang anda miliki kerana ilmu berguna hingga akhir hayat anda.

6- anda inginkan hidup yang selesa di kemudian hari. anda perlu berjaya untuk mendapat kesenangan dalam hidup. anda akan perolehi semua itu hanya dengan STUDY.

STUDY adalah segala-galanya. anda hanya perlu study untuk mendapatkan segalanya. jangan menyesal di kemudian hari dengan kelekaan anda sekarang ini. anda dapat merubah segalanya apabila anda ingin berubah sekarang. menyesal dahulu tidak mengapa jangan menyesal dikemudian hari. ayuh STUDY.


1 comment:

  1. abang adan, guane nak jadik istiqomah study?sy nak study,tp time tu plak la ngantok yang amat..

    bagi tips skit scorer..

    Aman(Peace!)

    ReplyDelete

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan