Saturday, July 11, 2009

teman dikala suka dan duka

aduhai teman,dikau penyeri dikala aku kesepian,
penghibur dikala aku kesedihan,
pengubat dikala aku kesakitan,
peneman dikala aku keseorangan,

aduhai teman,pengorbananmu tidak mungkin aku lupakan,
jasamu terlalu banyak ibarat air di lautan,
mustahil dapat aku balasi dengan harta kepunyaanku,
walaupun aku serahkan jiwa dan ragaku,

oh teman,dikala engkau meninggalkan diriku,
aku tidak punya teman untuk mengadu,
hidupku bagaikan kain putih yang kosong,
aku merasakan hidup ini tidak beerti lagi,

disaat itu aku memohon kepada Allah sebagai penciptaku,
agar aku dianugerahi seorang teman yang akan membahagiakanku,
lalu aku dikirimkan sebiji permata yang amat berharga,
aku bersyukur padaNYA yang amat aku cintai,

oh teman,aku tidak akan membiarkan engkau pergi dariku,
aku amat menyayangimu keranaNYA,
daku berharap dikau menerimaku seadanya,
namun akhirnya engkau pergi jua menyahut panggilanNYA,

aku berasa amat pilu sekali,
namun aku berharap satu hari nanti,
aku akan dikurniakan teman sepertinya,
walaupun penggantinya amat sukar dicari.

terima kasih teman kerana sudi menjadi temanku...

(sahdan)

No comments:

Post a Comment

KITA HARAPAN SEMUA

KITA HARAPAN SEMUA
"BERFIKIR POSITIF MENTERJEMAHKAN TINDAKAN YANG POSITIF DAN MENBUAHKAN HASIL YANG POSITIF" mohamad sahdan